Oblik nastave: 30P/0S/0V
Sadržaj kolegija: Kolegij pruža uvid u osnovne stilske mijene od XV. do XVIII. stoljeća na primjeru nadgrobne skulpture te oblikovno-ikonografske specifičnosti navedene grane umjetnosti u kontekstu europske i hrvatske likovne baštine.
Ispit: pismeni
Literatura
Obavezna
- Erwin Panofsky, Tomb Sculpture: Its Changing Aspects from Ancient Egypt to Bernini, London: Phaidon Press, 1992. [1964.], poglavlja „The Early Christian Period and the Middle Ages North of the Alps“, str. 39–66; „The Renaissance, Its Antecedents and Its Sequels“, str. 67–96.
- John Pope-Hennessy, Italian Renaissance Sculpture, London: Phaidon, 2000. [1958.], poglavlje „The Humanist Tomb“, str. 139–180.
- John Pope-Hennessy, Italian High Renaissance & Baroque Sculpture, London: Phaidon, 2000. [1963.], poglavlja „Michelangelo: the Medici Chapel“, str. 47–80; „Michelangelo: the Tomb of Pope Julius II“, str. 81–110; „The High Renaissance Tomb“, str. 157–192; „Bernini and the Papal Tomb“, str. 379-385.
- Maja Žvorc, Preci, potomci, prestiž: naručiteljske elite i nadgrobni spomenici na području Zagrebačke biskupije od XV. do XVIII. stoljeća, Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2023., odabrana poglavlja.
- Prezentacije s predavanja (dostupne putem Omege)
Dodatna
- Ann Adams i Jessica Barker (ur.), Revisiting the monument: Fifty years since Panofsky’s »Tomb sculpture«, London: Research Forum of the Courtauld Institute of Art, 2016.
- Philippe Ariès, The Hour of Our Death, New York: Alfred A. Knopf, 1981. Prevela Helen Weaver [naslov izvornika: L’homme devant la mort, 1977.].
- Mark Hengerer (ur.), Macht und Memoria. Begräbniskultur europäischer Oberschichten in der frühen Neuzeit, Köln-Weimer-Wien: Böhlau, 2005.
- Milan Pelc, Renesansa, Zagreb: Naklada Ljevak, 2007., poglavlja o nadgrobnim spomenicima, str. 302-319.
- Anđela Horvat, Između gotike i baroka: umjetnost kontinentalnog dijela Hrvatske od oko 1500. do oko 1700. , Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske, 1975., poglavlje „Nadgrobni spomenici“, str. 341-353.