Oblik nastave: 30P/0S/0V
Sadržaj kolegija: Nastavni program izbornog kolegija pruža pregled umjetničkih ostvarenja u Italiji XV. i XVI. stoljeća s naglaskom na njihovu namjenu i kontekst nastanka. Obrada materijala organizirana je kronološki, a obuhvaća različite oblike umjetničke aktivnosti u službi vladajućih struktura u renesansnoj Italiji (dvorovi, gradovi-republike, pape i predstavnici crkvene vlasti) čija je namjera bila iskazivanje političkoga, vjerskoga i individualnog identiteta. Na pojedinačnim se primjerima razjašnjavaju različiti oblici naručiteljske aktivnosti od portreta do velikih dekorativnih ciklusa, s posebnim naglaskom na umjetničko djelo u funkciji nositelja značenja i političke poruke.
Cilj kolegija: Poznavanje najvažnijih djela, umjetnika i naručitelja u XVI. stoljeću u Italiji, te regionalnih, društvenih i političkih razlika; razlikovanje umjetničkih djela obzirom na dimenzije, format i tehniku (privatna ili javna narudžba/oltarna pala/fresko dekoracija/javna skulptura, itd.); interpretacija simbolike slike ili fresko ciklusa obzirom na naručitelja i ikonografski sadržaj.
Ispit: pismeni
Literatura
- Radni materijal dostupan svakom studentu (prezentacije, odnosno skenirane reprodukcije s legendama i tekstovima)
- Aby M. Warburg, »Portretizam i firentinsko građanstvo«, u: Ideal, forma, simbol: povijesnoumjetničke teorije Winckelmanna, Wölfflina i Warburga, (uvod, prijevod i komentar) Milan Pelc, Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 1995., str. 179-233
- Nikolaus Pevsner, »Protureformacija i manirizam«, u: Manirizam, (prir.) Milan Pelc, Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2000., str. 109-144
- Mary Hollingsworth, Patronage in Renaissance Italy: from 1400 to the early sixteenth century, London: John Murray, 1994. (odabrana poglavlja)
- Mary Hollingsworth, Patronage in Sixteenth-century Italy, London: John Murray, 1996. (odabrana poglavlja)
- Marcia B. Hall, After Raphael: Painting in Central Italy in the Sixteenth Century, Cambridge: CUP, 1999. (odabrana poglavlja).